ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ
Комітет
з питань державного будівництва та місцевого самоврядування
Протокол засідання № 30/4
17 вересня 2008 року 15 год. 00 хв.
м. Київ,
вул. Садова, 3а
кім. 416
Голова Комітету Омельченко О.О.
Секретар Комітету Гордієнко С.В.
Присутні: члени Комітету: Боднар О.Б., Ключковський Ю.Б., Черноморов О.М., Каськів В.В., Петренко В.М., Подгорний С.П., Трайдук М.Ф., Матвієнко А.С.
Відсутні: Льовочкін С.В.
Відповідальні працівники секретаріату Комітету: Завідувач секретаріату Комітету Малюга А.В., головні консультанти: Данилюк О.А., Желтова О.М., Корнієнко Т.М., Рибак О.Ф., Юрчук Ю.А., старший консультант Дмитрук Л.В., Шкуріна Л.Б, консультант Федоренко Ю.В.
Запрошені:
Сінченко В.В. - народний депутат України;
Пилипенко В.П. - народний депутат України;
Писаренко В.В. - народний депутат України;
Гончар В.М. - Заступник Міністра охорони навколишнього природного середовища України;
Усенко-Чорна Ж.І. - Заступник Голови Центральної виборчої комісії;
Мущинін В.В. - Директор Департаменту державного соціального захисту населення Міністерства праці та соціальної політики України;
Полякова О.Ю. - Директор Департаменту у справах інвалідів Міністерства праці та соціальної політики України;
Гриненко А.С. - Заступник Голови Фонду державного майна України;
Новик В.П. - Завідуюча відділом з питань виборчих прав громадян Управління регіональної політики Секретаріату Кабінету Міністрів України;
Глущук А.Ю. - завідувач сектором Управління промислової політики Секретаріату Кабінету Міністрів України;
Строкань Т.Г. - Заступник керівника Управління по зв’язках з місцевими органами влади та органами місцевого самоврядування апарату Верховної Ради України;
Ляхович В.А. - головний консультант відділу висвітлення діяльності Верховної Ради України (інформаційне управління).
***
ПОРЯДОК ДЕННИЙ
І.
1. Про призначення позачергових виборів окремих сільських, селищних, міських голів.
2. Про проект Постанови про забезпечення реалізації Закону України "Про Державний реєстр виборців" (реєстр. №2688, н.д. Кисельов В.О. )
3. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" (щодо права сільського, селищного, міського голови зупинити рішення сільської, селищної, міської ради) (реєстр.№2620, н.д. Писаренко В.В., Пилипенко В.П.)
ІI.
4. Про проект Закону про організацію надання послуг у галузі охорони здоров'я (реєстр. №2377, н.д. Сорочинська-Кириленко Р.М.)
5. Про проект Закону про внесення змін до статті 13 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" (щодо надання підтримки громадським організаціям інвалідів органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування) (реєстр. №2496, н.д. Журавко О.В. )
6. Про проект Закону про внесення змін до Водного кодексу України (реєстр.№2634, н.д. Шершун М.Х., Скубенко В.П., Толстоухов А.В.)
7. Про проект Закону про статус і соціальний захист багатодітних сімей в Україні (реєстр.№2474, н.д. Сухий Я.М., Петров Б.Ф.)
8. Про проект Закону про внесення змін до статті 7 Закону України "Про приватизацію державного майна" (щодо врегулювання порядку звільнення Голови фонду державного майна України) (реєстр.№1262, н.д. Писаренко В.В.)
III. Виконання контрольних повноважень.
IV. Різне
***
СЛУХАЛИ: Інформацію Голови Комітету О.Омельченка про запропонований порядок денний засідання Комітету та пропозиції до нього.
Голова Комітету запропонував членам Комітету ознайомитись із запропонованим порядком денним засідання, внести зауваження та пропозиції:
· Народний депутат України М. Трайдук вніс пропозицію перенести розгляд питання про проект Закону про внесення змін до Водного кодексу України (р.№2634, н.д. Шершун М.Х., Скубенко В.П., Толстоухов А.В.) на прохання автора законопроекту;
· Голова Комітету О.Омельченко вніс пропозицію зняти з розгляду питання щодо проекту Закону про організацію надання послуг у галузі охорони здоров'я (р.№2377, н.д. Сорочинська-Кириленко Р.М.) у зв’язку з відсутністю на засіданні автора законопроекту.
· Народний депутат України В.Каськів вніс пропозицію щодо включення до порядку денного засідання питання про проект Постанови про створення нової адміністративно-територіальної одиниці на базі міста Авдіївка Донецької області (р.№3162)
Голова Комітету О.Омельченко запропонував голові підкомітету з питань державного будівництва В.Каськіву попередньо в робочому порядку із секретаріатом комітету опрацювати даний проект постанови, з’ясувати чи проведено референдум по данному питанню, чи розроблено проект землеустрою, чи витримана вся процедура погодження з суміжними місцевими радами, організаціями та установами, чи є подання обласної ради та розглянути питання на одному із наступних засідань комітету після його всебічного вивчення.
УХВАЛИЛИ:
1.Врахувати вищеназвані пропозиції.
ГОЛОСУВАЛИ: “За”- одноголосно.
Рішення прийнято.
Голова Комітету запропонував членам Комітету перейти до голосування в цілому за запропонований порядок денний засідання із зауваженнями та пропозиціями, розглянувши законопроекти в такій послідовності:
І.
1. Про призначення позачергових виборів окремих сільських, селищних, міських голів.
2. Про проект Постанови про забезпечення реалізації Закону України "Про Державний реєстр виборців" (реєстр. №2688, н.д. Кисельов В.О. )
3. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" (щодо права сільського, селищного, міського голови зупинити рішення сільської, селищної, міської ради) (реєстр.№2620, н.д. Писаренко В.В., Пилипенко В.П.)
ІI.
4. Про проект Закону про внесення змін до статті 13 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" (щодо надання підтримки громадським організаціям інвалідів органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування) (реєстр. №2496, н.д. Журавко О.В. )
5. Про проект Закону про статус і соціальний захист багатодітних сімей в Україні (реєстр.№2474, н.д. Сухий Я.М., Петров Б.Ф.)
6. Про проект Закону про внесення змін до статті 7 Закону України "Про приватизацію державного майна" (щодо врегулювання порядку звільнення Голови фонду державного майна України) (реєстр.№1262, н.д. Писаренко В.В.)
III. Виконання контрольних повноважень.
IV. Різне
УХВАЛИЛИ:
1.Врахувати пропозиції, озвучені членами Комітету;
2.Затвердити питання порядку денного засідання.
ГОЛОСУВАЛИ: “За”- одноголосно.
Рішення прийнято.
1.
СЛУХАЛИ: Інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорного про призначення позачергових виборів окремих сільських, селищних голів.
Доповідач поінформував присутніх про підготовлені документи даного питання, які дозволяють підтримати рішення відповідного підкомітету рекомендувати Верховній Раді України призначити позачергові вибори сільських, селищних голів.
Голова підкомітету повідомив, що станом на 17 вересня 2008 року для розгляду на засіданні Комітету підготовлено 16 проектів постанов щодо призначення позачергових виборів окремих сільських, селищного та міського голів у зв’язку з достроковим припиненням їх повноважень за таких підстав:
Яблунівського сільського голови (Яблунівська сільська рада Буського району Львівської області) - дострокове припинення повноважень у зв’язку з поданою заявою за власним бажанням;
Веселівського сільського голови (Веселівська сільська рада Сакського району Автономної Республіки Крим) - дострокове припинення повноважень у зв’язку з поданою заявою за власним бажанням;
Осинівського сільського голови (Осинівська сільська рада Новопсковського району Луганської області) - дострокове припинення повноважень у зв’язку з набрання чинності обвинувального вироку;
Веселоподільського сільського голови (Веселоподільська сільська рада Семенівського району Полтавської області) - дострокове припинення повноважень у зв’язку з поданою заявою за власним бажанням;
Пишненського сільського голови (Пишненська сільська рада Долинського району Кіровоградської області) - дострокове припинення повноважень у зв’язку з поданою заявою за власним бажанням;
Білогривського сільського голови (Білогривська сільська рада Кролевецького району Сумської області) - дострокове припинення повноважень у зв’язку з поданою заявою за власним бажанням;
Дніпровського сільського голови (Дніпровська сільська рада Білозерського району Херсонської області) - дострокове припинення повноважень у зв’язку з поданою заявою за власним бажанням;
Грузького сільського голови (Грузька сільська рада Голованівського району Кіровоградської області) - дострокове припинення повноважень у зв’язку з поданою заявою за власним бажанням;
Стягайлівського сільського голови (Стягайлівська сільська рада Середино-Будського району Сумської області) - - дострокове припинення повноважень у зв’язку зі смертю;
Реутинського сільського голови (Реутинська сільська рада Кролевецького району Сумської області) - дострокове припинення повноважень у зв’язку з поданою заявою за власним бажанням;
Воле-Висоцького сільського голови (Воле-Висоцька сільська рада Жовківського району Львівської області) - дострокове припинення повноважень у зв’язку з поданою заявою за власним бажанням;
Шабельниківського сільського голови (Шабельниківська сільська рада Золотоніського району Черкаської області) - дострокове припинення повноважень у зв’язку з поданою заявою за власним бажанням;
Кульчицького сільського голови (Кульчицька сільська рада Самбірського району Львівської області) - дострокове припинення повноважень у зв’язку з поданою заявою за власним бажанням;
Скрипаївського сільського голови (Скрипаївська сільська рада Зміївського району Харківської області) - дострокове припинення повноважень у зв’язку з поданою заявою за власним бажанням;
Кожанського селищного голови (Кожанська селищна рада Фастівського району Київської області) - дострокове припинення повноважень у зв’язку з набрання законної сили обвинувального вироку суду;
Первомайського міського голови (місто Первомайськ Миколаївської області) - дострокове припинення повноважень у зв’язку з поданою заявою за власним бажанням.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.
УХВАЛИЛИ:
1. Рекомендувати Верховній Раді України призначити позачергові вибори:
Яблунівського сільського голови (Яблунівська сільська рада Буського району Львівської області),
Веселівського сільського голови (Веселівська сільська рада Сакського району Автономної Республіки Крим),
Осинівського сільського голови (Осинівська сільська рада Новопсковського району Луганської області),
Веселоподільського сільського голови (Веселоподільська сільська рада Семенівського району Полтавської області),
Пишненського сільського голови (Пишненська сільська рада Долинського району Кіровоградської області),
Білогривського сільського голови (Білогривська сільська рада Кролевецького району Сумської області),
Дніпровського сільського голови (Дніпровська сільська рада Білозерського району Херсонської області),
Грузького сільського голови (Грузька сільська рада Голованівського району Кіровоградської області),
Стягайлівського сільського голови (Стягайлівська сільська рада Середино-Будського району Сумської області),
Реутинського сільського голови (Реутинська сільська рада Кролевецького району Сумської області),
Воле-Висоцького сільського голови (Воле-Висоцька сільська рада Жовківського району Львівської області),
Шабельниківського сільського голови (Шабельниківська сільська рада Золотоніського району Черкаської області),
Кульчицького сільського голови (Кульчицька сільська рада Самбірського району Львівської області),
Скрипаївського сільського голови (Скрипаївська сільська рада Зміївського району Харківської області),
Кожанського селищного голови (Кожанська селищна рада Фастівського району Київської області),
Первомайського міського голови (місто Первомайськ Миколаївської області)
на неділю 30 листопада 2008 року, прийнявши відповідні постанови Верховної Ради України.
2. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України з цього питання народному депутату України, голові підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян Подгорному С.П.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” - одноголосно.
Рішення прийнято.
***
Заступник Голови Комітету, народний депутат України Ю.Ключковський зауважив, що оскільки, Комітет Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування, відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», за поданням місцевих рад і голів розглядає питання про призначення позачергових виборів відповідних сільських, селищних, міських голів та депутатів сільських, селищних, міських рад запропонував вийти з пропозицією до керівництва Верховної Ради України при формуванні порядків денних сесій, розкладів пленарних засідань, порядків денних пленарних засідань Верховної Ради України питання призначення вищевказаних виборів формулювати як “Призначення позачергових місцевих виборів”.
***
СЛУХАЛИ: Інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорного про звернення Княжолуцького сільського голови Долинського району Івано-Франківської області щодо призначення позачергових виборів депутатів Княжолуцької сільської ради.
Доповідач поінформував присутніх про звернення до Верховної Ради України Княжолуцького сільського голови Долинського району Івано-Франківської області І.Беляка з проханням призначити позачергові вибори депутатів Княжолуцької сільської ради.
Зазначене звернення попередньо було розглянуто Управлінням по зв’язках з місцевими органами влади та місцевого самоврядування. На думку Управління, з урахуванням п.2 ч.1 ст. 78 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, на сьогодні існують підстави для застосування заходів, передбачених ч. 4 ст. 78 зазначеного Закону, тобто підстави для призначення позачергових виборів депутатів Княжолуцької сільської ради.
Проте, члени підкомітету прийняли рішення про створення комісії для вивчення ситуації, що склалася у Княжолуцькій сільській раді, з виїздом на місце, з подальшим прийняттям остаточного рішення з цього питання. Очолити комісію доручено народному депутатові України, голові підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян Подгорному С.П. Склад комісії визначити в робочому порядку
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.
Заступник Голови Комітету, народний депутат Ю.Ключковський вніс пропозицію стосовно змісту питань, які необхідно вивчити утвореній комісії під час її роботи. Зокрема, на думку Ю.Ключковського, необхідно вивчити причини, за яких не збирається сільська рада, а також причини не призначення Княжолуцькою ТВК проміжних виборів депутата Княжолуцької сільської ради, який припинив достроково свої повноваження минулого року.
УХВАЛИЛИ:
1. Утворити комісію для вивчення ситуації, що склалася у Княжолуцькій сільській раді, з виїздом на місце у такому складі:
Подгорний Сергій Петрович - народний депутат України, голова підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян,
Бережницький Ярослав Володимирович – головний консультант секретаріату Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування,
Дмитрук Людмила Валентинівна – старший консультант секретаріату Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування,
Товстоног Владислав Миколайович – головний консультант Управління апарату Верховної Ради України по зв’язках з місцевими органами влади та органами місцевого самоврядування.
2. Розглянути питання про пропозиції комісії на наступному засіданні Комітету.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” - одноголосно.
Рішення прийнято.
2.
СЛУХАЛИ: Інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорного про проект Постанови про забезпечення реалізації Закону України "Про Державний реєстр виборців" (р. №2688, н.д. Кисельов В.О. )
Доповідач поінформував присутніх, що підкомітет з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян розглянув даний проект Постанови. Проектом пропонується Верховній Раді України заслухати інформацію Кабінету Міністрів України та звіт Центральної виборчої комісії про хід виконання Закону України «Про Державний реєстр виборців».
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, Ж.І. Усенко-Чорна, В.П.Новик.
Ж.І. Усенко-Чорна зауважила, що згідно статті 3 Закону України «Про Центральну виборчу комісію» втручання будь-яких органів, посадових і службових осіб, громадян та їх об'єднань у вирішення питань, що належать до повноважень Комісії, не допускається і вказала на те, що Закон не передбачає звіту Центральної виборчої комісії перед Верховною Радою України та поінформувала про рішення ЦВК щодо недоцільності прийняття даної постанови.
В.П.Новик вказала, що в проекті постанови формулювання «беручи до уваги незабезпечення Кабінетом Міністрів України виконання Закону у повному обсязі, що створює загрозу належному виконанню Центральною виборчою комісією повноважень, покладених на неї Конституцією України та законами України в частині реалізації конституційних прав громадян та Закону України "Про Державний реєстр виборців" не відповідає дійсності, оскільки КМУ встановлено порядок і строки здійснення заходів з метою формування, налагодження та введення в дію інформаційно-телекомунікаційної системи Реєстру, прийняті всі нормативно-правові акти необхідні для належного виконання Центральною виборчою комісією своїх повноважень.
Під час обговорення питання члени Комітету вказали, що зазначений проект Постанови не узгоджується з положеннями Конституції України, Закону України «Про Центральну виборчу комісію» та, що звітування Центральної виборчої комісії перед Верховною Радою України не передбачено.
Заступник Голови Комітету, народний депутат Ю.Ключковський вніс пропозицію відхилити даний проект постанови або відправити автору на доопрацювання і, оскільки, відповідно до пункту 33 частини першої статті 85 Конституції України Верховна Рада України здійснює парламентський контроль у межах, визначених Конституцією та законом, та, враховуючи важливість питання створення Державного реєстру виборців в Україні, провести 17 грудня 2008 року комітетські слухання на тему: «Про реалізацію вимог Закону України «Про Державний реєстр виборців».
С.Подгорний також поінформував, що до Комітету надійшов лист з Рахункової палати України про результати аудиту ефективності використання коштів державного бюджету Центральною виборчою комісією у 2007 році, в якому Рахункова палата рекомендує Верховній Раді України врахувати надані матеріали аудиту при вдосконалені законодавства з питань проведення виборів та затвердженні надалі бюджетних призначень Центральній виборчій комісії.
УХВАЛИЛИ:
1. Рекомендувати Верховній Раді України проект Постанови Верховної Ради України про забезпечення реалізації Закону України "Про Державний реєстр виборців" відхилити відповідно до пункту 2 частини першої статті 109 Тимчасового регламенту Верховної Ради України як такий, що не узгоджується з положеннями Конституції України та Закону України «Про Центральну виборчу комісію».
2. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України із співдоповіддю з цього питання голові підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.П. Подгорному.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” - одноголосно.
Рішення прийнято.
У зв’язку з важливістю питання створення Державного реєстру виборців в Україні, беручи до уваги, що відповідно до Плану заходів, пов'язаних з формуванням інформаційно-телекомунікаційної системи Державного реєстру виборців (Розпорядження Кабінету Міністрів України N 691-р від 05.09.2007), вона повинна бути введена в експлуатацію до 15 грудня 2008 року, керуючись пунктом 3 статті 11, пунктом 1 статті 14, статтями 24, 29 Закону України «Про Комітети Верховної Ради України»
УХВАЛИЛИ:
1. Провести 17 грудня 2008 року комітетські слухання на тему: «Про реалізацію вимог Закону України «Про Державний реєстр виборців».
2. Про рішення Комітету поінформувати Кабінет Міністрів України та Центральну виборчу комісію.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” - одноголосно.
Рішення прийнято.
3.
СЛУХАЛИ: Інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування М.Трайдука про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" (щодо права сільського, селищного, міського голови зупинити рішення сільської, селищної, міської ради) (р.№2620, н.д. Писаренко В.В., Пилипенко В.П.)
Доповідач поінформував присутніх, що проектом пропонується виключити частину четверту статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», відповідно до якої сільському, селищному, міському голові надається право зупиняти рішення відповідної ради та вносити їх на повторний розгляд цієї ради, і тільки, якщо рада підтвердить своє рішення двома третинами депутатів від загального складу ради, воно набирає чинності.
Враховуючи висновок Комітету з питань правової політики від 26 червня 2008 року, в якому члени Комітету рекомендують зазначений законопроект за наслідками його розгляду в першому читанні прийняти за основу та висновок Головного науково-експертного управління від 31.07.2008 року, в якому висловлюється думка про те, що чинну норму частини четвертої статті 59 доцільно удосконалити, а не виключати її з тексту Закону, а саме: необхідно зменшити бар’єр для подолання “вето” сільського, селищного, міського голови до простої більшості голосів депутатів відповідної ради та пропонує законопроект повернути суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.
Під час обговорення даного питання члени Комітету наголошували, що в цілому підтримують ідею про необхідність удосконалення на законодавчому рівні процедури набрання чинності рішеннями відповідних рад у частині відхилення зауважень сільських, селищних, міських голів на ці рішення.
О.Б.Боднар зазначила, що існуюче правило частини четвертої статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» фактично створює для відповідного голови можливість контролювати діяльність ради, зупиняти неугодні для нього рішення сільської, селищної, міської ради та цим перешкоджати її діяльності як колегіального органу місцевого самоврядування, що суперечить принципам місцевого самоврядування, ставить голову над відповідною радою, дає йому право контролю над радою, яка у системі органів місцевого самоврядування стоїть вище сільського, селищного, міського голови.
А.С.Матвієнко не поділяє ідею повного позбавлення сільського, селищного, міського голови права повертати рішення відповідних рад зі своїми зауваженнями на їх повторний розгляд шляхом простого виключення положення частини четвертої зі статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», як це пропонується в законопроекті. А.Матвієнко вважає більш доцільним удосконалення чинної редакції частини четвертої статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та вніс пропозицію долати вето голови ради не двома третинами депутатів, а більшістю депутатів від загального складу ради.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.
УХВАЛИЛИ:
1. Рекомендувати Верховій Раді України проект Закону України про внесення змін до Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” (щодо права сільського, селищного, міського голови зупиняти рішення сільської, селищної, міської ради) (реєстр. № 2620) при розгляді у першому читанні прийняти за основу за умови, якщо автори законопроекту подадуть законопроект на заміну, в якому із частини четвертої статті 59 Закону будуть виключені слова “двома третинами депутатів від загального складу ради”.
2. Визначити співдоповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України - Голову Комітету Омельченка О.О.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” - одноголосно.
Рішення прийнято.
4.
СЛУХАЛИ: Інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування М.Трайдука про проект Закону про внесення змін до статті 13 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" (щодо надання підтримки громадським організаціям інвалідів органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування)(р. №2496, н.д. Журавко О.В. ).
Доповідач ознайомив присутніх з думкою автора законопроекту, що внесення змін до статті 13 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» розв’яже питання з функціонуванням громадських організацій інвалідів, їх щоденною життєдіяльністю та створить для цього нормативне підґрунтя. М.Трайдук вказав, що законопроектом пропонується центральним і місцевим органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування у межах їх компетенції надавати громадським організаціям інвалідів фінансову підтримку, безоплатно надавати приміщення, обладнання та інше майно, необхідне для здійснення їх статутних завдань, а також звільнити громадські організації інвалідів від плати за користування комунальними послугами на воду, водовідведення, опалення, електроенергію в межах середніх норм споживання, телефоном у приміщеннях та будинках, які вони займають.
Головне науково-експертне управління Верховної Ради України не підтримує законодавчу пропозицію, оскільки у ній не визначено механізм її реалізації, а саме не вказано джерела фінансування запропонованої “фінансової підтримки”, “безоплатного” надання обладнання та інших матеріальних ресурсів та “звільнення” від сплати за комунальні послуги і телефон. Вказується. Що проект потребує фінансово-економічного обґрунтування, подання пропозицій про видатки, які належить скоротити, або пропозиції про джерела додаткових доходів у зв’язку із скороченням доходів бюджету, визначення реального терміну набрання чинності законом відповідно до статті 27 Бюджетного кодексу України.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, Полякова О.Ю.
Ю.Ключковський вказав на те, що прийняття даного проекту вимагатиме внесення змін до чинного Закону України “Про об’єднання громадян” в частині визначення поняття громадська організація інвалідів.
О.Полякова висловила думку Міністерства праці та соціальної політики України щодо не підтримки законопроекту, оскільки в ньому не визначені джерела покриття витрат.
УХВАЛИЛИ:
1. Не підтримувати проект Закону України про внесення змін до статті 13 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" (щодо надання підтримки громадським організаціям інвалідів органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування) та запропонувати Комітету у справах пенсіонерів, ветеранів та інвалідів при підготовці висновку рекомендувати Верховній Раді України при розгляді у першому читанні законопроект відхилити.
2. Направити цей висновок Комітету у справах пенсіонерів, ветеранів та інвалідів.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” - 8 народних депутатів України, “Утримався” - 1 народний депутат України (О.Боднар), “Не голосував”- О.Черноморов
Рішення прийнято.
5.
СЛУХАЛИ: Інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування М.Трайдука про проект Закону про статус і соціальний захист багатодітних сімей в Україні (р.№2474, н.д. Сухий Я.М., Петров Б.Ф.)
Доповідач поінформував присутніх, що законопроектом пропонується з 1 січня 2010 р. визначити статус та запровадити заходи державної підтримки багатодітних сімей в Україні. Підкомітет в цілому, не заперечуючи необхідності підвищення соціального статусу багатодітних сімей та надання державних гарантій щодо посилення їх матеріального забезпечення, рекомендує за результатами розгляду у першому читанні прийняти законопроект за основу.
Головне науково-експертне управління апарату Верховної Ради України підтримує прийняття цього проекту за основу з врахуванням їх зауважень та пропозицій.
Заступник Голови Комітету, народний депутат Ю.Ключковський вніс пропозицію не розглядати на засіданнях комітету проекти законів(постанов), які не є предметом відання Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.
УХВАЛИЛИ:
1. Рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України «Про статус і соціальний захист багатодітних сімей в Україні» (р.№2474), внесений народними депутатами України Сухим Я.М., Петровим Б.Ф., за результатами розгляду у першому читанні прийняти за основу.
2.Направити цей висновок Комітету Верховної Ради України з питань, визначеного головним з підготовки даного законопроекту.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” - 6 народних депутатів України, “Утримався” - 3 народних депутати України (Ю.Ключковський, А.Матвієнко, В.Каськів), “Не голосував”- О.Черноморов
Рішення прийнято.
6.
СЛУХАЛИ: Інформацію голови підкомітету з питань органів виконавчої влади В.Петренка про проект Закону про внесення змін до статті 7 Закону України "Про приватизацію державного майна" (щодо врегулювання порядку звільнення Голови фонду державного майна України) (р.№1262, н.д. Писаренко В.В.)
Доповідач поінформував, що законопроектом пропонується вилучити з статті 7 Закону України «Про приватизацію державного майна» положення про те, що Голова Фонду державного майна України призначається та звільняється з посади Президентом України за згодою Верховної Ради України у зв‘язку з тим, що воно суперечить п.12 частини 1 ст.85 Конституції України, за якою призначення та звільнення Голови ФДМ України належить до компетенції Верховної Ради України та відбувається за поданням Прем‘єр-Міністра України.
Головне науково-експертне управління апарату Верховної Ради України підтримує прийняття цього проекту за основу з врахуванням їх зауважень та пропозицій.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.
УХВАЛИЛИ:
1. Рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України «Про внесення змін до статті 7 Закону України «Про приватизацію державного майна» (щодо врегулювання порядку звільнення Голови Фонду державного майна України) (р. №1262 від 14.03. 2008 р., внесений народним депутатом України Писаренком В.В. на заміну), за результатами розгляду у першому читанні прийняти за основу.
2. Направити цей висновок Комітету Верховної Ради України з питань економічної політики.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” - 8 народних депутатів України, “Утримався” - 1 народний депутат України (Гордієнко С.В.), “Не голосував”- О.Черноморов
Рішення прийнято.
***
СЛУХАЛИ: пропозицію Першого заступника Голови Комітету О.Боднар щодо зміни доповідачів по законопроектам від Комітету на пленарних засіданнях Верховної Ради України, а саме:
· по проекту Закону про асоціації органів місцевого самоврядування (р.№2477) визначити доповідачем - Трайдука М.Ф.
· по проекту Закону про внесення змін до деяких законів України у зв'язку з проведенням місцевих виборів в окремих адміністративно-територіальних одиницях (р.№1401) - Подгорного С.П.
· висновок комітету на пропозиції Президента до Закону "Про внесення змін до статті 10 Закону України "Про державні нагороди України" (р.№0865) - Боднар О.Б.
· по проекту Закону про внесення змін до Закону України "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів" (щодо особливостей виборів міських голів та проведення повторного голосування на місцевих виборах) (р.№1060) - Омельченка О.О.
· по проекту Закону про внесення змін до статті 50 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" (щодо процедури висування кандидатури на посаду секретаря сільської, селищної, міської ради) (р.№0871) - Трайдука М.Ф.
· по проекту Закону про внесення змін до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" (щодо строків повноважень місцевих рад та їх голів) (друге читання) (р.№0901) - Боднар О.Б.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.
УХВАЛИЛИ:
1. Підтримати внесені пропозиції.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” - одноголосно.
Рішення підтримано.
***
СЛУХАЛИ: інформацію секретаря Комітету С.Гордієнка щодо внесення відповідно до Бюджетного кодексу України до 1 жовтня 2008 року суб’єктами права законодавчої ініціативи пропозицій до проекту Закону про Державний бюджет України на 2009 рік та подання їх на розгляд Комітету з питань бюджету.
С.Гордієнко запропонував на наступному засіданні комітету розглянути проект Закону про Державний бюджет України на 2009 рік.
1. Підтримали пропозицію С.Гордієнка щодо розгляду на наступному засіданні проекту Закону про Державний бюджет України на 2009 рік.
Голова Комітету О. ОМЕЛЬЧЕНКО
Секретар Комітету С. ГОРДІЄНКО
ПИТАННЯ ПОРЯДКУ ДЕННОГО, ЯКІ РОЗГЛЯНУЛИ НА ЗАСІДАННІ КОМІТЕТУ 17.09.2008 року
1. Про призначення позачергових виборів окремих сільських, селищних, міських голів.
2. Про проект Постанови про забезпечення реалізації Закону України "Про Державний реєстр виборців" (реєстр. №2688, н.д. Кисельов В.О. )
3. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" (щодо права сільського, селищного, міського голови зупинити рішення сільської, селищної, міської ради) (реєстр.№2620, н.д. Писаренко В.В., Пилипенко В.П.)
4. Про проект Закону про внесення змін до статті 13 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" (щодо надання підтримки громадським організаціям інвалідів органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування) (реєстр. №2496, н.д. Журавко О.В. )
5. Про проект Закону про статус і соціальний захист багатодітних сімей в Україні (реєстр.№2474, н.д. Сухий Я.М., Петров Б.Ф.)
6. Про проект Закону про внесення змін до статті 7 Закону України "Про приватизацію державного майна" (щодо врегулювання порядку звільнення Голови фонду державного майна України) (реєстр.№1262, н.д. Писаренко В.В.)
7. Різне